Hiç mesaj bulunmadı
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 150.00 TL | 150.00 TL |
200 TL nin altındaki tutarlar için taksit yapılamamaktadır.
|
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 150.00 TL | 150.00 TL |
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 150.00 TL | 150.00 TL |
250 TL nin altındaki tutarlar için taksit yapılamamaktadır.
|
Taksit | Tutar | Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 150.00 TL | 150.00 TL |
250 TL nin altındaki tutarlar için taksit yapılamamaktadır.
|
Ödeme Türü | Toplam Tutar |
---|---|
Diğer Kredi Kartları | 150.00 TL |
Havale / Eft | 150.00 TL |
Posta Çeki | 150.00 TL |
- Vade farksız taksitler KOYU renkte gösterilmektedir.
- X+X şeklinde belritilen taksitler (Örneğin: 2+3) 2 taksit olarak işleme alınmakta ancak ilgili bankanın kampanyası dahilinde 2 taksit üzerinden işlem yapıldığı halde 2+3 yani 5 taksit olarak kartınıza ve ödemenize yansımaktadır. (2 taksit seçilmiş olsa bile banka kampanyası dahilinde ekstradan vade farkı eklenmeden işlem 5 taksite bölünmektedir.)
Bilgi, var olduğundan beri, insanoğlunun en temel amaçlarından biri olmuştur. Felsefe: bilgiyi sevmek olduğu hatırlanırsa, bilginin felsefenin ayrılmaz bir parçası olduğu görülecektir. Hakiki bilginin ne olduğu ve bu bilginin nasıl elde edileceği konusu insanoğlunun kadim sorunudur.
Epistemoloji (bilgi felsefesi), bilginin kaynağı, değeri, imkanı ve sınırlarını konu alan felsefe dalıdır. Bilgi felsefesinin sorunu, doğru bilginin imkanı sorunudur. Doğru bilginin olamayacağını savunan yaklaşım, şüphecilik (Kuşkuculuk-Septisizm) olarak bilinir. Gorgias; Bir şey yoktur, olsa bile bilinemez, bilinse bile anlatılamaz, anlatılsa bile anlaşılamaz der.
Protagoras ise, insan her şeyin ölçüsüdür. diyerek bilginin göreceliliğini savunmuştur.
Pyyron ve Timon gibi düşünürler, insanı doğruya götürecek hiçbir ölçüt yoktur der.
Rasyonalizm, doğru bilginin kaynağının akıl olduğunu savunur. Platon, Aristoteles, Descartes, Farabi, Hegel ve İslam dünyasında da Mesailer de bilginin akıl yoluyla elde edileceğini savunurlar.
Batı rasyonalistler ve Müslüman bilginlerden: El-Kindi, Farabi, İbn Sina, İbn Rüşt gibi felsefeciler, Ebu Hanife, İmam Maturidi gibi alimler, Mutezile Düşünürler de akla yüklediği işlev birbirinden farklıdır.
Yazar Bilgiye Mektup çalışmasında, Gazalinin yaptığı yapmaktadır. Bilginin kullanımı konusu bilgi ile ahlak arasında zorunlu bir ilişki kurulmasıyla sonuçlanır. Cabiri, bilgi kaynaklarını beyan, burhan ve irfan olarak tanımlaması, bilginin kaynaklarına dönük bir açıklama arayışıdır. Bilgiye Mektup, bilgi arayıcının önemli duraklarından biri olarak öne çıkmaktadır.
Nitekim Pisagor, düşünme faaliyeti hikmeti aramak, olduğunu söylemiş. Hakikat ve hikmet arayışına çıkanlar, onunla kucaklaşabilenler kurtulacak, yeni ahlaki dünyanın fatihleri olacaklardır.
Sonuçta yazar, bilgi ile ilgili bir soruşturmaya giriş yapıyor, mektuplarla konuyu açmaya çalışıyor. Hakikat ile bilginin eşitlenmesini dile getiren yazar, bilgi dışında bir şeyin kalmadığını mı söylüyor?
Yazar Bilgiye yolculuğunu ve hikmet arayışını; Hoşçakal, selamette ol, sevgili Talip; en içten sevgi ve saygılarımla... Dostun Bilgi diyerek sonuçlandırıyor.
Dahası kitapta.